Revoluční technologie a proměna módního průmyslu podle Organic Basics | COPE

Revoluční technologie a proměna módního průmyslu podle Organic Basics

Je naprosto zjevné, že při výrobě oblečení je potřeba obrovské množství půdy, vody, chemikálií a energie. O čem se ale už tolik nemluví, je fakt, že oblečení zatěžuje životní prostředí i ve chvíli, kdy už ho máme doma. Například praní vypouští každý rok do oceánu 500 000 tun mikrovláken, což je ekvivalent zhruba 50 miliard plastových lahví. A protože praní se jen tak nevyhneme, přišla značka Organic Basics s inovativní technologií SilverTech.

Stříbrné vlákno jako možné řešení 

Značka se nejdříve specializovala na výrobu oblečení z certifikované organické bavlny, která je k planetě šetrnější než bavlna konvenční. Po uvedení první kolekce ale zjistili, že dvě třetiny dopadu na životní prostředí má právě praní a sušení, a tak přišel na svět materiál s technologií SilverTech. Ten je tvořen organickou bavlnou a stříbrným vláknem, které produktům propůjčuje antibakteriální účinky. Díky němu je možné prádlo prát pouze párkrát do měsíce, jelikož zabíjí 99,9 % bakterií. Šetří se tak nejen čas a peníze zákazníků, ale i spousta vody a energie.

Co přinesla druhá generace SilverTech? 

Stříbrné vlákno se značce osvědčilo, přesto s vývojem nepřestali a v květnu roku 2018 vyšla nová kolekce SilverTech 2.0. Druhá generace je vyrobena z mechanicky recyklovaného nylonu, který zaručuje větší pohodlí a trvanlivost. Zároveň je ošetřeno ekologicky šetrnou metodou Polygiene, jednou z nejvyspělejších antibakteriálních a termoregulačních technologií na světě. V rámci této kolekce vzniklo především funkční sportovní prádlo, ve kterém můžete cvičit celé dny. Důležité je, že technologie nevymizí a funguje po celý životní cyklus oděvu.

U SilverTech kolekce ale značka nekončí a loni přišla s novou řadou s jedním z nejudržitelnějších materiálů současnosti, Tencelem. Tencel se vyrábí ze zodpovědně získávaných celulózových vláken (eukalyptového dřeva) a je 100% rozložitelný. Navíc je objem produkce z vláken Tencelu 10x vyšší oproti produkci z vláken konvenční bavlny. To znamená, že na 6 metrů čtverečních půdy, která vystačí na jedno bavlněné tričko, se vyrobí deset triček z Tencelu.

Sbohem, uhlíku

Kromě udržitelných praktik při výrobě se snaží značka dělat ještě něco navíc. Například je jejich podnikání od roku 2019 zcela uhlíkově neutrální. A jak to udělali? Spojili se s organizací Chooose, která vyrovnává ekologickou zátěž firem a jednotlivců investicemi do projektů v rozvojových zemích, jako je solární energie v Indii a větrná energie v Turecku. Za každou objednávku kompenzuje Organic Basics sto kilogramů CO2 a svou uhlíkovou stopu můžete na jejich stránkáchvyrovnat i vy. 

Produkty od značky Organic Basics pořídíte na našem e-shopu, kde se také u každého produktu dozvíte, kolik přírodních zdrojů a chemikálií bylo ušetřeno oproti tradiční výrobě. 

Více se o jejich aktivitách můžete dočíst například v jejich klimatickém reportu z loňského roku. 

 

Autor: Laura Plačková

Editor: Tereza Suntychová